ستو استئاریل الکل

ستو استئاریل الکل 3070 – 5050

ستو استئاریل الکل

ستو استئاریل الکل چیست؟

 

مشخصات فیزیکی و شیمیایی :

  • فرمول شیمیایی : CH3(CH2)nOH
  • شکل ظاهری : جامد سفید رنگ ، به شکل پولک یا گرانول های سفید رنگ مومی است
  • فرمول شیمیایی : CH 3 (CH 2 ) n CH 2 OH; n = متغیر، معمولاً 14-16
  • نقطه ذوب : 48 تا 56 درجه سانتی گراد (118 تا 133 درجه فارنهایت؛ 321 تا 329 کلوین) 
  • نامهای دیگر : Cetearyl الکل؛ ستیل استئاریل الکل؛ ستیل/استئاریل الکل

 

 

 

ستو استئاریل الکل 3070 – 5050 :

ستوستئاریل الکل یک ماده سفید، مومی شکل و جامد به شکل پولک است . محلول در روغن است، اما محلول در آب نیست. در صنعت داروسازی و آرایشی، ستوستئاریل الکل به عنوان تثبیت کننده امولسیون عمل می کند. عامل مات کننده؛ سورفکتانت – تقویت کننده کف؛ و عامل افزایش ویسکوزیته است.

ستواستئاریل الکل ، ستیل الکل یا ستیل استئاریل الکل  مخلوطی از الکل های چرب است که عمدتاً از ستیل (16 درجه سانتیگراد) و استئاریل الکل (18 درجه سانتیگراد) تشکیل شده است و به عنوان یک الکل چرب طبقه بندی می شود . این ماده به عنوان تثبیت کننده امولسیون ، عامل مات کننده و سورفکتانت تقویت کننده کف و همچنین یک عامل افزایش دهنده ویسکوزیته آبی و غیرآبی استفاده می شود . این مواد با افزایش قوام منجر به افزایش پایداری و بهبود عملکرد می شوند. بسیاری از غلظت دهنده ها علاوه بر افزایش غلظت دارای خواص امولسیون کنندگی نیز هستند. این ماده با دیگر الکل ها مانند اتانول متفاوت می باشد، زیرا الکل های چرب عملکردی متفاوت از اتانول و دیگر الکل ها داشته و نه تنها پوست را خشک نمی‌کنند بلکه به لطافت آن نیز کمک می‌کنند.
ستواستئاریل الکل که با نام لانت O (لانت-او) نیز شناخته می‌شود، مخلوطی از ستیل الکل (C16) با درصد 25-35% و استئاریل الکل (C18) با درصد 60-75 است که می توان آن را به طور طبیعی، مانند الکل چرب نارگیل، یا به صورت مصنوعی تهیه کرد. نوع دیگری از آن نیز موجود است که درصد ستیل الکل و استئاریل الکل در آن برابر یعنی 50-50 می‌باشد و در مقایسه با ستو استئاریل الکل 30 70 دارای کاربرد کمتری است.
ستیل استئاریل الکل ماده جامدی به شکل پولک یا گرانول های سفید رنگ مومی است. میزان HLB آن 15/5 و برای تشکیل امولسیون های روغن در آب مورد استفاده قرار می گیرد. قبل از استفاده بهتر است در دمای 54 درجه سلسیوس ذوب شود و سپس به فاز آب (آب داغ) اضافه شود. مناسب برای استعمال خارجی است و دوز مناسب مصرفی بین 0/5 تا 10 درصد می‌باشد.این ماده به طور طبیعی از روغن پالم یا روغن نارگیل گرفته می شود.

 

ستو استئاریل الکل 3070 – 5050 شرکت نیلوفر بهداشت داتیس

 

کاربرد ستو استئاریل الکل :

لوسیون ها،

کرم ها،

شامپوهای مو،

نرم کننده ها،

شوینده های بدن،

محصولات آرایشی از جمله این موارد هستند.

 

ویژگی ها و فواید ستیل استئاریل الکل :

برای کمک به نرم شدن پوست و مو، افزایش غلظت و تثبیت فرمولاسیون محصولات آرایشی مانند لوسیون ها و محصولات پوست و مو استفاده می‌شود. همچنین به جلوگیری از جدا شدن فازهای کرم کمک می‌کند. یک ماده شیمیایی که به حفظ فاز آب و فاز روغن در کنار یکدیگر کمک می‌کند به عنوان امولسیفایر شناخته می‌شود.

 

نکته:

نرم کننده، مرطوب کننده و تقویت کننده کف است.

در محصولات بدون آب یا Water Free مانند رژ لب بسیار پرکاربرد است.

غلظت ناشی از ستو استئاریل الکل کاملا کرمی است و به هیچ عنوان ژله ای نمی‌باشد.

 

فواید ستو استئاریل الکل برای پوست :

این الکل عمدتا در محصولات برای تثبیت آنها استفاده می شود به طوری که وقتی آنها را به پوست یا موهای خود می زنید اجزاء آنها جدا نشوند و ترکیب آنها یکدست و صاف باشد.

این الکل به عنوان ماده ضخیم کننده در محصولات برای تقویت بافت و احساس خوب استفاده می شود. اگرچه پوست را نرم می کند ولی این دلیل اصلی استفاده از الکل سیتاریل در یک محصول نیست ، از آنجاییکه یک ماده چرب است و از روغن گرفته می شود ، خاصیت نرم کنندگی دارد و می تواند پوست را نرم و صاف کند.

 

ستئاریل الکل در محصولات مراقبت پوست :

این الکل چرب به عنوان بخش و پایه اصلی بسیاری از محصولات مراقبت از پوست عمل می‌کند. چند مورد از عملکردهای ستو استئاریل الکل برای پوست (در محصولات مراقبت از پوست)

غلظت دهنده : 

بدون ستواستئاریل الکل، بسیاری از محصولات مراقبتی پوست بیشتر شبیه یک سوپ است تا یک کرم!

تثبیت کننده :

به فرمول های مراقبت از پوست کمک می‌کند تا بافت و قوام خود را حفظ کنند.

امولسیفایر :

این الکل به عنوان مسبب صلح‌ بین فاز آب و فاز روغن در محصولات مراقبت از پوست است، به عنوان یک عامل اتصال دهنده عمل می‌کند و به حفظ روغن و آب در کنار یکدیگر کمک می‌کند.

نرم کننده :

با تشکیل لایه ای محافظ و با محبوس کردن رطوبت در پوست به مرطوب کردن و نرم شدن پوست کمک می‌کند.

ایمن است : 

بررسی و تحقیقات انجام شده مشخص کرده که این ماده برای استفاده در لوازم آرایشی بی خطر است.

 

ستو استئاریل الکل در کرم ها :

این ماده به کرم ‌ها غلظتی کرمی با بافتی لطیف می‌دهد و از جدا شدن فازهای کرم جلوگیری می‌کند همچنین همانطور که پیش تر نیز ذکر شد خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی را به همراه دارد.

 

تفاوت بین ستیل الکل و ستواستئاریل الکل :

این مواد از لحاظ ظاهر مشابه یکدیگرند و همچنین از لحاظ کارایی نیز تقریبا با یکدیگر شباهت دارند، با این تفاوت که ستیل الکل دارای تعداد کربن کمتری است و یکی از اجزای تشکیل دهنده ستو استئاریل الکل به شمار می‌آید.

 

تفاوت استئاریل الکل و ستو استئاریل الکل در چیست؟

تفاوت اصلی بین استئاریل الکل و ستو استئاریل الکل در این است که استئاریل الکل یک ترکیب شیمیایی منفرد و از واحدهای سازنده ستئاریل الکل می باشد. به عبارت ساده، استئاریل الکل یک الکل چرب اما ستئاریل الکل مخلوطی از الکل های چرب می باشد.

 

چه عاملی غلظت دهنده ستئاریل الکل را از سایر مواد ویسکوز کننده متمایز می کند ؟

به طور کلی ستیل، استئاریل و ستئاریل الکل در مقایسه با سایر غلظت دهنده ها که شفافیت محصول را کاهش نمی دهند، به فرمولاسیون غلظت کرمی داده و فرمول را به طور کامل مات می کنند.

 

عدد 30/70 در ستو استئاریل الکل به چه چیز اشاره دارد؟

این اعداد به میانگین درصد وزنی ستیل و استئاریل الکل استفاده شده برای ساخت ستئاریل الکل اشاره دارد. به طوری که عدد اول مربوط به درصد وزنی ستیل (30%) و عدد دوم به درصد وزنی استئاریل (70%) مربوط است.

 

آیا استئاریل الکل منافذ را می بندد؟

استریل الکل نیز به عنوان مسدود کننده بالقوه ذکر شده است . روغن نارگیل دارای اسید میریستیک است و کلمات myristyl و myristate را در نام‌های ترکیبات کودوژنیک اضافی مشاهده خواهید کرد. اسید چرب اولئیک زمانی که در ترکیب پیچیده‌تری قرار می‌گیرد، تبدیل به اولئات می‌شود، و این را نیز خواهید دید.

 

نکات ایمنی هنگام کار با  ستو استئاریل الکل :

تماس این ماده به شکل خالص با پوست می تواند باعث خارش شود و مانند هر ماده شیمیایی دیگری موقع کار کردن با آن باید از دستکش و عینک محافظ استفاده کرد. برای احتیاط بیشتر برای کار با آن هود را روشن کنید و در صورت تماس با چشم ها آنها را با آب فراوان شستشو دهید. این ترکیب در دمای اتاق و به دور از نور مستقیم خورشید تا دو سال قابل نگهداری است.

 

 

فروش ستو استئاریل الکل 3070 – 5050   :

شرکت نیلوفر بهداشت داتیس به عنوان یکی از برترین شرکت ها در زمینه تولید و عرضه پروتئین های هیدرولیز شده، عصاره و تامین مواد اولیه فعالیت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین برای خرید ستو استئاریل الکل 3070 – 5050 و تهیه مواد اولیه باکیفیت می توانید با اطلاعات ما در واحد فروش در ارتباط باشید.

 

ستو استئاریل الکل

ستو استئاریل الکل 3070 – 5050 در شرکت نیلوفر بهداشت داتیس  عرضه می شود و با بسته بندی 25 کیلویی قابل تامین می باشد.

امکان تامین این ماده در بسته بندی کمتر نیز مقدور می باشد.

جهت دريافت نمونه و خريداری ستو استئاریل الکل 3070 – 5050 با شركت نيلوفر بهداشت داتيس تماس بگيريد .

شماره تماس : 09127667534

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *